söndag 23 januari 2011

Tidigare och tidigare!

Måste bara börja med att säga att Minna-mojängen somnar tidigare och tidigare om kvällarna och vaknar bara en gång per natt för att äta, pluspoäng för henne där!

Sen såg jag att länken var trasig, det är nog jag som gjort nåt fel så klart, www.thistakes.com ska det vara om jag minns rätt, får väl kontrollera sedan.


För allas kännedom, jag vet precis hur många kalorier det är i ett glas vin. Jag vet precis hur många kalorier det är i det mesta och jag vet även precis hur många kalorier jag ska äta för att gå ner i vikt.

Diskussionen om att inte dricka när barnet är hemma/är så litet bla bla bla tänker jag inte ens ta. Alla gör vi som vi tycker känns rätt och bra och ingen är en bättre förälder än någon annan bara för att de inte dricker eller röker eller lämnar bort till barnvakt.
Som ni säkert har förstått syftar jag på en av kommentarerna till förra inlägget. Vad som störde mig med det var inte själva kommentaren utan en del av den "...och du drack säkert ännu mer". Jaså, gjorde jag säkert det? Någon verkar tro att jag är dum i hela huvudet (det är jag inte, bara i en liten del av det men det är vi nog allihopa), ingen som är vid sina sinnens fulla bruk dricker sig riktigt berusad med en liten bebis hemma? Herregud, alltså, man kan ju bli bakis och då är det skitjobbigt dagen efter. (OBS! Ironi!)

Tänka sig, jag förstörde inte min viktnedgång rejält heller för det blev ytterigare 0,5 kilo minus denna veckan, enligt vågen idag. Skulle det nu vara så att jag hade gått ner ett hekto extra om jag inte druckit vin, det kan jag leva med.
Angående lukten så luktar jag aldrig så gott nuförtiden.

-------------------
Annat matnyttigt;
På efterkontrollen i torsdags sa BM att jag hade varit duktig med mina knipövningar. Knipövningar? Vafan är det? Jag har bara starka mus-muskler helt enkelt.

I morgon är det någon sorts träff för föräldrar och barn i en kyrka som tydligen ligger här omkring. "Stor och liten" heter det. Jag funderar på att åka dit men det finns två problem. 1. Det är i kyrkan, måste man sjunga massa jesus-sånger då? 2. Jag har inte den blekaste aning om vart det är trots att jag bott i byn i typ fyra år.
Vi får väl se vart jag hamnar.

2 kommentarer:

  1. nej man måste inte sjunga, det brukar vara trevlig så åk du dit :)
    ja jag läste den där kommentaren i förra inlägget, personen som skrev känner inte dig det är då ett som är säkert :)
    man kan inte hålla på att ta saker förgivet.
    tycker itne heller om att diskutera det här ämnet för börjar man finns det inget slut, MEN jag kan tala om för de som undrar - eftersom jag vet - att det är FAN så mycket viktigare att inte bli lullig då man har en 9-åring omkring sig för är det ngn som reagerar på fyllon så är det äldre barn. Små barn, visst, de kanske reagerar på ngt sätt men det är F som jag är rädd om i fallet "vin".
    Vi diskuterade det härom helgen då jag skojade om ngt, minns inte vad, men han sa att jag inte fick bli full och jag ifrågasatte "varför?" och han menade väl på att vuxna blir fjantiga och högljudda = sant!
    men - då kontrade jag med "hur många ggr har du sett mamma full?"
    Hans svar: Noll. Aldrig. Never :D

    Jag är SÅ perfekt, ojoj ;)

    Kort variant av kommentaren: man blir snygg av en flaska vin.
    Nej nu skojade jag, kort variant av kommentaren:
    Sunt förnuft. Lite vin gör gott.

    SvaraRadera
  2. Been there!
    Tänk att folk kan ha så lite att dom måste kommentera om man tar ett glas vin eller fyra?Man står ju inte och blåser årets vinandedräkt på barnet!Nåja,folk har för lite att göra.Jag tar mitt vinglas hemma.Ibland blir det tre.Men blir jag full?Svar NEJ,såklart! =)

    SvaraRadera