tisdag 11 januari 2011

Glädjeämnen!

Jag bara måste berätta vad som gjorde mig glad igårkväll.

Mitt förra inlägg kommenterades av GRANNEN ISA. Före detta grannen Isa. Isa´s nummer försvann ur min telefon när den gick sönder och jag kan FÖR MITT LIV inte komma ihåg vad hon heter i efternamn, att söka på "Isa Granne" funkade inte på Eniro. Så, Isa, om du skulle råka läsa det här inlägget också, maila gärna ditt nummer (chriszien@hotmail.com) så kan jag och Minna komma och förpesta, eller kanske förgylla, din tillvaro :)

Människor man tycker bra om vill man inte tappa bort.


Från det ena till det andra, Mini-Minna har sovit totalt cirka tre timmar inatt och valde för en stund sedan att bestämma sig för att sova tillbaka de missade timmarna. "Helvetesbarn" är ett ord som blivit flitigt använt där under småtimmarna. Självklart med kärleksfull röst.. typ ungefär.
Jag borde väl ta mig en tupplur jag också men eftersom jag oavbrutet hinkat i mig kaffe sitter jag just nu med ögonen vitt uppspärrade, pigg som en mört på våren. Jag tittar ut genom fönstret och undrar om "itiordning" sambon överlevde natten. Jag funderar på vad jag ska hitta på ikväll när han är på jobbet. Man kan inte bada en bebis hur många gånger som helst på en dag. När hon är vaken kan man inte heller greja på med annat utan måste kånka omkring på det lilla knytet och sjunga "Stilla Natt", alla verser på alla språk som finns. När språken tagit slut- ja då får man humma. "Stilla Natt" är favoritsången, förstår ni.
Inatt var hon billig, nu är hon dyr. Väldigt instabil prissättning där, håller sig inte konstant en sekund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar