lördag 1 januari 2011

Synnerigen ypperligt

Efter lugnaste nyårsfirandet på typ 13 år (med vissa undantag för de gånger jag jobbat) känner jag mig fräsch som en nyponros. Fyra cidrar fick vara nog, nu för tiden måste man ju ta i beaktande att lilla Fröken kräver viss uppmärksamhet några timmar nattetid, även nyårsnätter. Hon är totalt respektlös.


Nå, förväntningar på det nya året- fortsättning. Det finns som sagt inte så mycket jag förväntar mig. En relativt ordnad vardag, som jag redan nämnt, en hyfsad kroppsform till sommaren så man vågar sig på att spatsera omkring i bikini och sist men inte minst så hade lite ryssvärme inte varit helt fel. Tyvärr omger sig ryssarna med kyla just nu, liksom vi gör, så den där värmen den kan jag bara drömma om. I solariumet, kanske. Jo, för jag är blek som ett stackars lakan. Ett mycket vitt lakan. Tur att det bara krävs några tior så har man en okej hudfärg. Man ser i alla fall inte sjuk ut. Vissa passar bra att vara bleka. Jag får bara en blaskig, gråaktig färg och en (inte så snygg) blå nyans runt ögonen. Visst, jag behöver inte använda ögonskugga kanske ni tänker nu, problemet är bara att den där helsikes nyansen sitter runt hela ögonen och för att vara riktigt ärlig så liknar det inte ögonskugga. Inte det minsta.

Att jag åter skådar ett UNIBROW i spegeln gör inte saken bättre men det ska vi snart ändra på!

1 kommentar:

  1. Gott nytt år! Och jag är säker på att du kommer att vandra runt som den ultimata mamman, dessutom solbränd och vältränad snabbare än kvickt!

    SvaraRadera