måndag 10 januari 2011

Vad det finns

Det finns tråkiga människor och det finns Tråkiga människor. En del människor är roliga men långt ifrån alla. Det finns människor som klagar över allt men inte gör något åt en enda liten grej. Vissa tycker synd om svältande barn men nöjer sig med just det, att tycka synd. "Stackars svältande barn" tänker de kanske. Sedan går de till korvkiosken och river av ett dunderlyxmål. "Fast jag har inte råd att ge 50 kr i månaden till de svältande barnen. Jag äter hellre skräpmat. Men visst är det synd om dem, alltid!"

Många människor skulle vilja en massa saker. Träna, fiska, lära sig spela harpa kanske, men ingenting blir av. "Jag har inte tid", tänker de kanske. Sedan sätter de sig framför TV:n och tittar på dokusåpa med folk som tränar. "Synd att jag inte har tid".

Några människor läser min blogg. "Hon är ju fan dum i huvet", tänker de kanske. Sedan läser de lite till och gör det till en vana, eller ovana- bestäm själva. "Hon är ju fan dum i huvet men jag vågar inte kommentera något så jag fortsätter bara att läsa och förfasa mig".
Hoho, förfasa på. Men har ni tänkt på att det faktiskt oftast är en själv (medvetet eller omedvetet) som sätter käppar i sitt eget hjul? Dumt, tycker jag. Bättre att koppla på en räsermotor.

2 kommentarer:

  1. Hittade just hit..Haha Kicki vad du är rolig...men de vet jag ju redan. Jag tycker it att du är dum i huvet så jag skriver att du e bra istället. Grattis till fina lillongen föresten, så snygg hon är:)

    SvaraRadera
  2. Jamen det har du faktiskt helt rätt i!

    SvaraRadera