måndag 3 januari 2011

Ett minne blott



Årets första, tillika det första sedan Minna-mojängen såg dagens ljus för en månad sedan, träningspass har avklarats. Man kan lugnt påstå att jag inte ligger på samma träningsnivå som jag gjorde när ovanstående bild togs, jag är inte ens i närheten, varken konditionsmässigt eller kroppsmässigt.
Svettades som en gris där jag tappert trampade på crosstrainern, pulsen var alldeles för hög och nivån alldeles för låg. I duschen tyckte jag att folk stirrade på min överskottsmaghud, kände bara för att tillverka en skylt som skulle upplysa min omgivning om att jag faktiskt ganska nyligen ftt barn och att tjockheten inte BARA berodde på överätning.

Men en början är alltid en början, fastän det känns surt att starta från noll igen. Min förhoppning är att det går fortare från noll till hundra denna gång, att kroppen liksom kommer ihåg att den faktiskt kan det här med motion och träning, och kost- så klart. Där har det som tur är inte hänt så mycket, jag är fortfarande anti skräpmat, kakor och fika och jag har inte börjat vräka i mig vanlig mat heller så det enda jag egentligen har att göra är att ta mig tid för träningen. Det måste jag göra, utan gymet blir jag en sur skit.
Tur att mini har mormor och farmor (och sin pappa förstås) som är behjälpliga några timmar i veckan.

Tänkte mjukstarta denna månad med 2 pass/vecka, 3 om jag har tid till det vilket jag har denna vecka. Nutrilett shakes har inhandlats och jag byter ut ett till två mål per dag, det tycker jag är rimligt. Mitt mål: -7 kilo. Jag vägde 66 då jag skrevs in i vecka 8, då hade jag gått upp några trivselkilon. Nu väger jag 69 kilo vilket innebär att jag siktar in mig på 62. Det är det minsta jag någonsin har vägt då jag har tränat och då hade jag storlek 36 på brallsen och small på T-shirtsen utan att det vällde över linningen och utan att magen syntes. Det tyckte jag var en bra storlek.

Själva datumet då jag vill väga 62 kilo (helst idag men det är ju fysiskt omöjligt om jag inte kapar av ett ben), ja vad ska vi säga? 0,5 till 1 kilo minus per vecka är väl rimligt, så om man drar till med 3 månader från idag? Det blir 3:e april det. Vi säger så. Då får jag fuska med lite extra vin någon vecka utan att det förstör.

2 kommentarer: