onsdag 9 november 2011

Brukar ni låtsas?

En av våra skruttomobiler är en jobb-bil. Den är vit med bruna fläckar och har inga lampor inuti sig, ni vet de där hastighetsmätarna och det, dem ser man inte. Det är svårt att veta hur fort man kör utan att tända lilla taklampan.
Den saknar också radio och högtalare. Sambomannen plockade ur dem före min tid. Han tänkte som så att det var lika bra eftersom sannolikheten att någon skulle stjäla hela musikanläggningen var ganska stor. (Han hade typ tusen inbrott i den där bilen innan vi träffades. När han blev tillsammans med fröken Glömmeralltidattlåsabilen, dvs. undertecknad, slutade inbrotten plötsligt. Respekt kallas det. Och nej, det var inte jag som bröt mig in i bilen).

Det är skittråkigt att köra bil till och från jobbet utan att lyssna på musik så jag brukar göra min egen mix av låtar. Sjunger fint och kommer ihåg snuttar från ganska många texter så det blir en salig blandning. Ibland har jag sett lite av "IDOL", "True Talent" eller "Så mycket bättre". Jag har en tendens att tycka att jag personligen är gaaaanska mycket bättre än de flesta som är med i såna program så många gånger när jag sitter där och vrålar låtsas jag att jag är på en audition eller ännu bättre, i en final. Mitt i finalsången kan jag komma på en annan, mycket bättre låt och börjar då sjunga på den, så klart. Man vill ju ha bästa låten, då är det störst chans att vinna.
Och vinner, det gör jag alltid.
Smal är jag också, i mina fantasier. Har långt, blont hår och snyggast kläder ever. Alla älskar mig.

Det kanske bara är jag som kör omkring i en skruttbil utan radio men om det finns någon annan där ute som har 2,5 mil till jobbet och sitter i en liknande bil- seriöst- låtsas! Resan går så mycket fortare.

2 kommentarer:

  1. Hahaha - underbart! Kan du inte filma dig någon gång?`:-)

    SvaraRadera
  2. hahaha :D jag törs ju slå vad om att du är bäst! spela in?

    SvaraRadera