torsdag 17 november 2011

Nötter och frön och sånt.

Nu har jag bakat bröd. Bröd med lite kolhydrater.
Jag testar, tänkte jag, och det blev faktiskt gott. Lite äggig smak men jag gillar ju ägg så länge de inte är stekta.
Nej, jag ska inte börja med GI eller LCHF eller nåt sånt skit. Jag är bara i en skära-ner-på-kolhydraterna-period, för min mage är så svullen (det beror inte på att jag är gravid, den svullnaden går inte över förrän om 19 veckor ungefär) och jag binder ganska mycket vätska i kroppen. Jag känner mig jäst och uppblåst och allmänt hängig så nu är det testing, testing som gäller.
Eftersom jag trycker i mig ganska mycket mackor verkade det som rätt att börja testa där. Vettigt, eller hur?
Två olika sorter blev det, men herregud alltså, vad många fröer och kärnor och mjöl det finns i världen! Jag blev nästan fartblind när jag stod där på ICA och skulle handla, det var liksom omöjligt att sluta när man väl lagt ett par påsar i korgen.
Till sist kunde jag slita mig därifrån och gå till kassan.
Det är inte så billigt att baka eget specialbröd.
I synnerhet inte om man inte kan hejda sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar