måndag 14 november 2011

Nedräkning.

Nu har den börjat, nedräkningen till ultraljudet. Fast dagarna bara flyter på så egentligen räknar jag inte så värst mycket. Hoppas bara jag inte glömmer bort det när det väl är dags.

Igår steg Minna upp klockan 05.00, hon hade supermycket att fixa till fars-dag frukosten påstod hon. Det slutade med att JAG fick göra ALLT själv och när det äntligen blev kväll efter en lång dag med badhusbad och svärföräldramiddag somnade jag som en klubbad säl strax efter åtta.
Idag är jag utvilad, typ.

Dagens datum är 14/11 och vi har fortfarande ingen snö. Är det någon som längtar? Själv är jag lite kluven, jag tycker att det är mysigt med snö och jag har inga problem med snöskottning (det sköter mannen i huset, oftast, i alla fall när jag är gravid). Däremot så kan jag känna att vinter, det blir det ändå liksom, förr eller senare. Ifjol var vintern rekordlång och rekordkall och rekordtrist, med en kolikunge och -30 grader i flera månader blir man allt annat än glad i hågen. Därför är jag som lite inne på att det är skönt så länge den varar, snöbristen alltså.

1 kommentar: