fredag 11 november 2011

Mina fantasier del 2

Nu tror ni att jag ska snuska mig.
Det ska jag INTE.

Jag ska planera i fantasin.

Det är nämligen så här, förstår ni, att jag är 28 år. 28 år och på tjocken. Förra året var jag 27 år och på tjocken. Innan denna bebis anländer hinner jag vara 29 år och på tjocken, ett litet tag i alla fall.
När jag är på tjocken (hur många "på tjocken" tror ni jag får in i ett inlägg?) blir jag inte speciellt vältränad, snarare tvärtom. Allt dallrar utom magen som bara ser så där allmänt lönnfet ut, jag får små spindelnät av blå streck på benen och torr, fnasig hud.

År 2013 fyller jag 30 år. Det är det jag fantiserar om.
Förhoppningsvis ska jag lyckas undvika att bära ett barn i magen just det året, och förhoppningsvis har jag mer vältränad kropp just då än vad jag någonsin haft förut. Kanske lite hängigare bröst men för mig är det bara en fördel. Mina satt liksom under hakan före Mini, lite längre ner efter. Jag räknar kallt med att de kommer att hamna i en bra position efter nästa unge.

Jag ska ha ett hejdundrande kalas och bara dricka sprit och cola zero för det är minst kalorier i det.
Jag ska ha på mig något som framhäver min övernaturligt platta mage (när den går inåt, är det konkav det? Har för mig att någon sa till mig, på NO:n i nian, att jag ska tänka konVÄX= utåt).

Å, vad jag längtar.

1 kommentar:

  1. Skitroligt om du faktiskt är på tjocken det året också ;-)

    SvaraRadera