fredag 25 november 2011

..och hela världen den log.

Fast så är det inte riktigt nu när julen börjar närma sig.
Tycker snarare att alla är extra sura och tvära, de plöjer sig fram som idioter och skiter fullständigt i andra.
Jag ska köpa julklappar i nästa vecka, eller någon vecka efter. Svårt att säga, men en sak är säker, det ska göras på en tisdag eller torsdag, vid öppningsdags. Sen ska jag hålla mig så långt borta från alla affärer som jag fysiskt kan.

Vi höll på att krocka idag, familjen, jag och vår skruttbil. En annan bil stannade inte vid en stoppskylt utan körde rakt ut i korsningen.
Det var inte för att det var halkigt, den saktade in för bilen som körde framför men missade tydligen att kolla om det kom nån bil bakom den.
Broms, broms och tut-tut blev det, och en (gissar jag) väldigt stressad förare lyckades i sista sekunden inse att den gjort nåt galet, körde över på fel sida av vägen och undvek med nöd och näppe att bli påkörd från sidan.
Stressputtar i trafiken är väl ändå bland det onödigaste som finns?
Jag säger som min pappa;
"Det är bättre att komma fram lite senare än att du eller någon annan inte kommer fram alls". Vuxenpoäng.

Jag ska passa på att dela ut en riktigt hård känga till UNGDOMARNA som sladdar omkring här utanför på ICA-parkeringen också.
Ni är ju för fan dumma i huvudet. Åk och sladda någonstans där det inte bor folk,
och betala grannens postlåda som ni körde sönder.
Till och med jag kan ju sladda utan att ha sönder saker, om ni nu ska vara här får ni då fanimej öva lite mer någon annanstans först. Så sämst. Hoppas era bilar exploderar och att ni i framtiden aldrig får en lugn och tyst kväll, att era ungar väcks av någon annans vrålande skitbil, att ni måste köpa ny postlåda en gång i veckan och att ni tappar körkortet för att ni kört 50 på 30-väg. Sen hoppas jag även att ni blir allergiska mot wunderbaums, mellanöl och bränt gummi-lukt.

Hej då.

1 kommentar:

  1. Roknäsversionen av "Resten av ditt liv" kan bli något att bita i, tom för Timbuktu.

    SvaraRadera