måndag 14 november 2011

Skiteli-dodeli-lej.

Varför kan jag inte bara vara intresserad av dumma TV-serier? Det vore så enkelt att fördriva tiden om kvällarna, alltså, det är ju enkelt i alla fall eftersom det finns massor man kan göra men just att bara slappa framför TV:n är inte speciellt kul när man bara blir irriterad över att det är skitdåliga program på densamma.

Jag tror att jag är en väldigt besvärlig tittare, en sån som aldrig går att få nöjd, för jag ställer helt orimliga krav. Det får inte vara fjantigt (Erik&Mackan, Karatefylla), inget byggprogram (Arga snickaren), inget där folk letar partner (Ensam mamma, Bonde söker...)... inte heller andra dokusåpor går hem. Vampyrserier har jag aldrig fattat vitsen med. Tecknat orkar jag bara se en tio minuter eller så, sen är jag less.
Filmer är för långa, jag blir rastlös.
De flesta dokumentärer är för konstiga.
Det är nog själva "titta-momentet" som jag inte gillar. Enklaste lösningen vore nog att åka till biblioteket och låna en bok, tror att jag och Mini ska ta och fixa det i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar