måndag 8 november 2010

Allt är ju relativt

Vecka 20, sisådär ungefär. "Jag är så tjooooock! MÅSTE ha gravidbyxor!!"

Nu, typ i vecka 39 dvs. 38+0 (kanske bild i morgon) "Äsch.. så tjock är jag ju inte..kunde ha varit värre.."


Jag ska vara brutalt ärlig och erkänna att vikten faktiskt har varit en stor grej för mig. Mardrömmen var ju 25 kilo fett som aldrig försvann. Så här på sluttampen kan jag konstatera ungefär 16 kilo + och enligt mig själv är det ett bra resultat. Jag är säker på att det kommer att försvinna fort. Mars, gissar jag på, då kommer jag att vara hyfsat smal igen. Då ska stackars frusna Malla få tillbaka sin vinterjacka ;)

Barnmorskebesök idag gick okej, lite googling kvar att göra innan jag fått svar på frågorna man alltid glömmer att fråga.
Yttre livmodermun nästan helt utplånad, inre yttepyttelite öppen. Hjässan neråt men INTE fixerad, vi håller tummarna för att flicksnärtan inte vänder sig igen. Blodtryck aningens högt, ska kollas igen på fredag men jag gissar att det beror på sömnbrist i kombination med ständig molvärk.

Håll tummarna för att det INTE blir en decemberbebis!!

3 kommentarer:

  1. Det är tur att man inte vet vad som komma skall när man står och speglar sig i V.20 och tycker man är suuperstor ;)
    Jag gissar på att det blir en bäbis den 29/11, snudd på december!
    /L

    SvaraRadera
  2. Inte blir det ett decemberbarn! :)
    Jag tror inte det hinner bli mars ens innan du är smal igen!

    SvaraRadera
  3. Nej, inget decemberbar här inte.. Jag gissar på att du får den 19 November eller 24 November!

    SvaraRadera