fredag 12 november 2010

Detta med personlig hygien

Började fundera så smått när jag läste Jennys inlägg och vet att många har eller har haft samma problem som jag (och snart hon också) lider av. Hårväxt.

Jag ska inte sticka under stol med att jag nuförtiden har väldigt håriga ben. MELLAN benen är läget tyvärr inte bättre, snarare värre. Nu har jag börjat undra hur i hela fridens dagar jag ska lösa detta innan det är dags för skruttan att bli allmänt beskådad. Att på måfå vifta lite med rakhyveln där nere, det har jag ju redan skrivit om. Dålig idé tror jag. Kommer heller aldrig att låta sambon försöka sig på projektet, det känns som en ännu värre idé. Han är lite tankspridd och rätt som det är kommer jag att stå där könlös.
Låter man det vara som det är?
Kommer barnmorskorna att skämta om det i fikarummet? "Alltså, såg ni hon i rum 2? Typ DJUNGEL mellan benen, jag trodde aldrig ungen skulle hitta ut!" ..eller "Jamen alltså det hade ju varit bättre med snitt, att färdas genom det där lurvet måste ha varit traumatiskt för den stackars bebisen! Och benen sen! HON lär inte behöva långkallingar i vinter!".

Man får väl tacka sin lyckliga stjärna för att man har byxor på sig i vardagliga livet, annars hade det blivit som med killars skägg, smulor och skräp och små tomtar som fastnar i lurvet.


Näni, nu är det dags för besök hos barnmorskan, sen lär det väl inte bli så extremt mycket annat uträttat idag.

3 kommentarer:

  1. haha strunta i rakningen o bjud på det. NÅT måste dom ju ha att prata om;-)

    SvaraRadera
  2. Annars är en trimmer en bra grej, den kan man lugnt vifta runt med utan att se vad man gör =) Det var så jag klarade mig från djungeln!
    /L

    SvaraRadera
  3. Hahaha, jag minns inte hur jag såg ut 'down under' när jag var uppe på förlossningen men jag tror dock inte att dom skojar om det i fikarummet, det finns ju väldans många kvinnor som aldrig rakar sig och det är nog och att ha hår är naturligt för underlivet som skydd för diverse saker så rent logiskt är det mer hygieniskt att HA hår än att INTE ha. Sen att man känner fräschare 'trimmad' eller rakad, hur man nu känner själv är ju en annan sak.

    HA DU HÅR på förlossningen, ingen annan och inte heller DU kommer att fundera över det när det väl är dags! kram på dig..

    SvaraRadera