måndag 15 november 2010

Jag tror...

..enligt denna fina tickern på höger sida är det en vecka kvar till BF. Det är något jag satte lite på "måfå" eftersom jag inte fått nåt beräknat datum ännu. Enligt ultraljudstanten sist är BF den 24/11, dvs om nio dagar. Viiiiiilket betyder att Ärtan kan komma så sent som 7:e december. Jag ställer in mig på det men hoppas att Mallas nedräkning stämmer bättre!

Saker som inte funkar för att få ut en bebis som inte vill:
-städa
-dricka hallonbladsthé
-promenera
-locka ut den med en plinga
-resonera med den (försöka)
-vara kass i kistan
-vara go med sambon (fast han påstår att han tror att det ska funka bara man försöker tillräckligt;)
-vila

Nope, nope, nope. Jag kommer att få en jättebebis som redan hunnit få sina visdomständer och säger "hörru, morsan! Ge mig en hundring va!". Alla små söta bebiskläder får jag ge bort till någon annan och att brottas med problem som "kan du köpa ut till mig?" och "jag ska ta liiiiiiiiiiivet av mig!!!!" kommer att bli min vardag från och med dag 1.

Snälla bebis? ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar