lördag 20 november 2010

Big bang

Efter the big 3-0 finns en till milstolpe. The big 4-0. Eller 39+o som man säger på sjukhusspråk. Denna dagen är här nu, enligt barnmorskan på rutinultraljudet. Enligt mig så har den passerat för länge, länge sedan. Ungefär en vecka sedan, typ.

Ingen som läser min blogg som håller på med riter och blodsoffer så här kring fullmåne? Offra en get för mig då i såna fall och håll låda litgrann, det kanske hjälper mig på traven. Fast jag vill inte se den döda geten sen, sånt gör mig bara ledsen.

Läste ni förresten i berömda Piteå-Tidningen om Lennart som hade spenderat hela sommaren och hösten med att bygga sitt eget lilla tomtetåg av en åkgräsklippare och vagn? Han hade planerat att glädja ungarna under julhandeln och skjutsa dem fram och tillbaka på gågatan, självklart skulle han vara utklädd till tomten. Fin tanke och bra initiativ, kan man ju tycka! Det tycker inte Piteå Kommun. De anser att 1. det är föbjudet att framföra motordrivna fordon på gågatan. 2. det skulle bli för trångt 3. synd för Lennart och ungarna men det går inte.

Visst är kommungubbar (och tanter för den delen) roliga, sympatiska och framförallt problemlösande människor? De ser alltid möjligheter i stället för problem och gör verkligen sitt bästa på att ta reda på hur saker och ting kan bli verklighet i stället för att rida på paragrafer. Eller så inte. De skiter fullständigt i att ta reda på alternativ och dömer ut folks idéer utan att ens blinka. Jävla glädjedödare. Varför inte försöka hitta någon sorts lösning, när nu någon för en gångs skull faktiskt tänker till och försöker göra nåt kul?

Ja, jag blev upprörd. Inte konstigt att folk inte vill engagera sig.

Inatt har lilla Ärtan varit lugn och fin och jag har sovit riktigt bra. Tror att det beror på allt godis jag tryckte i mig igår. Övriga sällskapet satt och sörplade vin, jag funderade faktiskt ärligt på att ta ett halvt glas men gjorde det inte. Det var, för att uttrycka mig korrekt, på "det berömda" håret dock. Jag är verkligen jättesugen på vin.

Säger välkommen att läsa till Nina :)

4 kommentarer:

  1. Visst är det ok att jag från och med idag ringer och sms:ar och frågar om du är på bb så fort jag inte hört av dig på 2 dagar? :P
    tyckte det var skittaskigt att lennart inte får köra sitt tåg.

    SvaraRadera
  2. Vad menar du med din kommentar?? HAR ÄRTAN TITTAT UT??

    SvaraRadera
  3. Eller alltså.. ingen ärta skrev du ju men min gissning var tidigast? Va menar du :P haha jag blir helt "wohoo, bebis på språng!"

    2 dagar kvar, hihi (jahaaa va det de du menade med att min gissning var tidigast?)

    SvaraRadera
  4. Äh det är länge kvar innan ärtan anländer, jag har ju gissat på 29:e ;)
    Det där med kommunen är ungefär som alla iden här stan som tycker att det händer ju aaaldrig nått och sen när nån fixar nått så är det ändå ingen som kommer..
    /L

    SvaraRadera