onsdag 10 november 2010

Det här får jag tycka..

..och du får gärna tycka annorlunda!

Tror att aggro-hormonerna tagit över.


Tyck nummer ett. Om jag kommer in i en kiosk och ska köpa snus och killen i kassan står och surrar med en annan kund (som redan har betalat) om nå förbannade husvagnsplatser bör han omgående sluta upp med det och fråga vad jag vill ha. Ignorerar han mig fullständigt blir jag efter ungefär 20 sekunder sur som fan och stövlar ut därifrån.
Visst ska man väl få vara trevlig och prata med sina bekanta men om någon tror att jag snällt ska stå och vänta och tycka att hans lilla pratstund är något som han har rätt till medans min tid inte alls är så viktig, då har de fel.


Tyck nummer två. Det är ingen mening med att klaga och bli deprimerad över vintervädret i november. Jössesamalia, ska det börjas redan nu får ju folk gå och vara deprimerade till framåt slutet av mars nån gång. Gilla läget, man är väl medveten om vart man har bosatt sig? Fast nog får ju folk gå och vara bittra bäst de vill, bara jag slipper.


Tyck nummer tre. Det börjar bli Ärtandags. Typ igår hade varit ett bra datum.

3 kommentarer:

  1. Jag var bitter som helvete förra vintern men har lovat att skärpa mig i år, det kommer inte direkt som ngn överraskning det här med snön...

    SvaraRadera
  2. Håller helt med i alla tre "tyck" sakerna!! Arbeta när du är på jobbet, vill du surra får man fan se till å ha lite simultankapacitet (stavas!?!) !! Passar inte vädret, flytta härifrån och om man inte vill göra det så låt din omgivning slippa höra hur hemskt du tycker det är med vinter! Jag trodde helt ärligt inte att lillärtan skulle vara kvar så här länge! Jag hade gissat på för 2 veckor den så nu ska jag då sluta gissa =P Hoppas det händer snart ialla fall,ffa för din skull!! Inte kul med sömnbrist =S

    SvaraRadera
  3. helt rätt tyck! Ärtan kommer nog om sisådär 5 dagar..:-)

    SvaraRadera