fredag 5 november 2010

Fredagsnöje

Så som en del resonerar, så är min uppfattning om vad humor är.

Hör här (eller läs, mer korrekt);

Det är oansvarigt att vara ensam hemma med sitt barn och dricka ett glas vin. Tänk om något skulle hända!


Ja, tänk. Är det då även oansvarigt att
-köra bil med sitt barn, tänk om man krockar?
-gå ut och gå ensam med sitt barn, tänk om man halkar och slår sig medvetslös?
-bära sitt barn ned för trappen, tänk om man ramlar?
-ta en migräntablett som gör en till en olämplig förare- tänk om något skulle hända?

Att man tar ett glas vin då och då i sin ensamhet, vilket jag tror många gör när ungen har somnat och mannen är på jobbet, hemma hos sig själv, inte involverad i barnets liv osv. osv. har väl ingenting med ansvar att göra? ..och vadå, "händer något"? Får barnet andnöd- ring 112. Händer det något mindre allvarligt- ring taxi. Eller mor din. Eller knacka på hos grannen.

Folk fokuserar så mycket på "OM" i stället för att vara realister och se hur det egentligen är.

Meeeen som Martin i "Bullen" skulle ha sagt, det är inte tjejen i filmen som har skrivit brevet. Fast i det här fallet är det väl så men alla måste vi få tycka och tänka som vi vill.

4 kommentarer:

  1. Ser att du läst en del på familjeliv ;P Haha

    SvaraRadera
  2. håller helt och hållet med dig MEN om man som mamma tycker att man blandar absolut inte barn och människor som har druckit alkohol och att dom som gör det inte borde få ha barn blir det genast mer intressant då verderbörande dricker 2-3 glas i hemmets stilla vrå.

    SvaraRadera
  3. Bra skrivet! (Sitter och läser ikapp lite inlägg som jag missat eftersom jag precis hittat hit) Jag kan likförbannat dricka 3 vinglas medan Norah sover.Vi har fortfarande farmor och farfar 50 meter bort,taxi finns,112 finns,grannar finns..Ja listan kan göras lång =) Ska man hela tiden tänka "tänk om det händer nåt?" så kommer man ju att bli gaaal´n!
    Jag tycker som sagt att det spelar ingen roll om det är 1 glas vin eller 3 glas vin (syftar på ovanstående).Nåja,nu for jag nog ut och cyklade trots att vi håller med varandra =)

    Bebisdax snart säger du..Är det första barnet?
    Så spännande!Vilket datum är ni beräknade?

    SvaraRadera