söndag 28 november 2010

Making money

Idag tjänar jag pengar och stannar hemma från stans "skyltsöndag". Hade kunnat åka dit och köpa en marsipangris som skulle ha fått symbolisera hur jag ser ut och känner mig men i stället sitter jag hemma och äter godis i lugn och ro.

Jag tror att jag kände av foglossning för första gången igår.
Glömde att delge den viktiga informationen att barnmorskan trodde att ungen var fixerad. Trodde.

Har sovit som en prinsessa i två nätter och jo, nog njuter jag av det men det får mig liksom att känna som om barnafödandet är miiiiiiles away. En kompis tror att det blir i morgon (den 29:e) och visst hade det varit nåt. Helgpass på förlossningen har jag räknat bort.

Det blir mycket bebisprat nu, mest på grund av att jag är less och det enda jag gör är att känna efter. Minsta lilla kan vara tecken.
Igår var klockan 13.33 och det var -13 grader ute när jag satte mig i bilen. "Det är nog ett tecken", tänkte jag. Det var det INTE.

2 kommentarer:

  1. En del har haft sex för att "få igång det". Prova? :P Grön te sägs funka med.. spring i trappor?

    Men sen är det där så olika jag och min lillasyster var på stan samma dag hon var tänkt att föda men inget hände.. förrens dagen efter..

    SvaraRadera
  2. Jag blir besviken om det inte blir en bäbis imorn, det kan du hälsa henne.. Inte lyckat att börja livet med det! ;)
    Glöm inte det obligatoriska mms:et när hon är ute!
    /L

    SvaraRadera