onsdag 17 november 2010

...men det är ju LJUG!

SMHI ljuger så det knakar! -11 grader påstår de att det är i Piteå. Sist jag kollade bodde jag typ där. Sist jag kollade utetemperaturen låg den på -20, cirka. Det är inte ens nära. Har de ingen gubbe på kontoret som kan ringa och fråga hur kallt det egentligen är uppe i norr?

Hursomhelst, tur att man kan ta reda på saker och ting själv. Har vickat för alla persienner på övervåningen och eldar för kung och fosterland, jag vet inte om jag ens ids klä på mig idag! Nog för att det är skönt att vara ute när det är kallt men det är mindre skönt när man varken får på sig långkalsonger eller täckbyxor. Det förstör liksom hela grejen. Så jo, en innedag i soffan lär det nog bli.

Ärta-status: ingen bebis så långt ögat kan nå.

Hundstatus: Jodå, som vanligt. Jag hade svårt att somna eftersom jag var tvungen att kolla vovven titt som tätt men det är kanske inte så underligt. Fint att någon tycker som mig (kommentar på förra inlägget) angående det där med "bara" en hund. För även om jag kan irritera mig till döds på hundarna så är de ändå mina bebisar, om ni fattar vad jag menar.

Jagstatus: Soffläge just nu och inom en överskådlig framtid. Ska fördriva tiden med googling, bloggläsning samt surra ihjäl sambon genom att vilja diskutera saker han tycker är tråkiga. Typ bebisklänningar och sånt.

1 kommentar:

  1. jag kanske måsta klä på mig, jag får på mig långfilsingar än så länge=P och komma och rädda din stackars sambo undan bebisklänningar och komma på en kopp kaffe =P

    SvaraRadera