torsdag 7 oktober 2010

Att ägg finns är ju fan briljant

You kokar it, then you låter det kallna och sen kan you äta it när du känner för det. Vänta inte för länge bara, även ett hårdkokt ägg kan härskna!
Min sambo är fruktansvärt glad i ägg. Hur lindrigt är inte det? Koka ett på morgonen när han ligger och sover och han är ÖVERLYCKLIG när han vaknar. Som Homer med donuts, fast ägg är väl snäppet nyttigare gissar jag.


Humöret och formen är bättre idag, kroppen verkar ha återhämtat sig från simningen i tisdags. Kanske chockar den genom att upprepa proceduren nu i eftermiddag, vem vet. ELLER, så tar jag ut hundarna i dystert grått landskap, vi får se.

Ärtan-Fjärtan i magen har rivstartat dagen genom att trycka så hårt på min kisseblåsa att olyckan var nära. Jag satt och körde bil på väg hem från jobbet så det fanns inte så mycket att göra åt det annat än att hålla mig och skrika "Men lägg av! Det räcker! Jag pinkar ner mig JUUUU!". Att peta tillbaka hjälper inte ett dugg, då blir hon bara sur. Annars brukar jag faktiskt peta på ganska bra på flickebarnet, satt för mig själv igår och funderade på om det är något som kommer att märkas när hon är ute. Kommer barnmorskan att utbrista något i stil med "Det här barnet har ju pet-skador, bäst att ringa socialtjänsten med en gång!"? Hoppas inte. Jag har även daskat henne lite lätt på vad jag tror var rumpan (kan lika gärna ha varit skallen) då hon låg och putade med den så att det såg ut som om jag hade en handboll ovanför magen. Kunde bara inte låta bli, ju.

1 kommentar:

  1. 46 dagar kvar - det går ju görsnabbt det här! :D eller?

    SvaraRadera