lördag 23 oktober 2010

Nå, vet ni vad?

Jag är en tråkig människa som bara går och väntar på dagen B. Bebis alltså. Bebis, bebis, bebis, inget annat i mitt huvud för tillfället. Jag trodde aldrig att det skulle gå så här långt men nu sitter jag här med lång näsa och fetstor mage och bara längtar efter en skrikig, bajsig och krävande unge. Vilka tvära kast.

Igår fick jag till min stora glädje bricanyl, smärtstillande och insomningstablett på spec-mödra. Detta resulterade i att jag fick sova ett par timmar inatt, ganska lugnt med sammandragningarna idag och faktiskt, tro det eller ej, så passade jag på att hets-göra saker jag inte orkat de senaste veckorna. Tvätta, vara ute med hundarna, hälsa på folk, vara ute lite mer med hundarna, promenera.. kanske dumt. Jag borde väl ha vilat men det var så SKÖNT att kunna röra på sig utan att vika sig dubbel av förvärks-smärtor och sammandragningar så jag kunde inte låta bli.

En herregud tjock unge kommer jag att få om jag går tiden ut. 2600 g cirka redan nu, med fem veckor kvar till BF ungefär... det betyder 5x300g, vilket är 1,5 kilo för er som inte är så haj på matte. 1,5+2,6= 4,1 stora, tunga kilon. NÄ säger jag åt det, inte en chans. Mellan den 13 och 14 november trycker jag ut Ärtan, vare sig hon vill eller inte. Typ.

Är nu enligt UL i vecka 35+3, alltså tre dagar längre gången än beräknat förra UL. Hon har en stor mage (mått 36+2) så hon brås på mammsen.

3 kommentarer:

  1. Vill bara att du ska veta att vi gjorde ett tillväxtul på Jonathan. De skrämde mig då och sa att han vägde 4000g och skulle väga runt 5000g!! när han kom ut. Kan säga att jag var livrädd efter det och när jag sen gick 5 dagar över tiden var jag tjutfärdig.. Men men ut kom han och då vägde han 3910g..
    Så ta deras siffror med ro för det är inte alltid det stämmer så bra! Kram till dig och hoppas du slipper de tuffa förvärkarna så länge till. Hoppas hon ploppar ut snart :o)

    SvaraRadera
  2. Håller med Carloine där, ta det där med siffrorna med en nypa salt..jag trodde Nellie skulle vara gigantur men 3775 vägdehon 2 dar innan BF. Fabbe vägde 3390 när han kom - 17 darefter BF. Jag tror hon kommer vara en typisk 3.600 grams pytteliting :)
    Hur som helst, 4,1 - dom är pyttiga då med ;)
    Orkar du med ngt besök i veckan? kanske må el to?

    SvaraRadera
  3. Tror inte alls din bebis blir så stor, du har nu exakt 4 veckor kvar till bf, då bf är 39+6. Så 4 veckor kvar och bebis går upp ca 200-250g i veckan när man läser på olika sidor. Så din bebis borde då väga ca 36oog vilket är helt normalt =)Eftersom 250g*4= 1000g 2600+1000= 3600g. Har själv gjort tul i v.29+0 fick då till 1350g sedan i v.32+0 vägde då 2000g beräknad födelsevikt 3600g eftersom läkaren sa då att bebis går upp ca 200g i veckan. Så du kan nog vara helt lugn. Bebis kommer när den är redo stressa inte upp dig och hoppas för mycket på att den kommer tidigare, då blir bara väntan ännu längre. Räkna i stället att du gör över så känns det lättare om det tittar ut tidigare =)

    SvaraRadera