fredag 8 oktober 2010

Can we fix it? Yes, we can!

Tog tag i dagen med buller och bång. Ringde lönekontoret och förklarade vad som var fel. "Vad heter du då" frågade kvinnan, trots att jag presenterat mig innan. Efter ännu en presentation kom frågan "...och vad var problemet egentligen?".

HALLÅ! Talar jag för döva öron? Sluddrigt? Nåja, förklarade igen. Det är inte andras fel att de blev som de vart när de int vart som de skulle bli.
Slutade med att jag själv fick fylla i mina inkomstuppgifter beräknat på aktuell lön. Grattis! Vad vinner jag? Löneförhöjning och ändrad beskrivning av mina arbetsuppgifter borde vara på sin plats. Herregud, jag tror jag ska göra verklighet av mina planer att köpa ett par snygga glasögon utan styrka och ha dem på mig för att få en ny slags image. Lite så där kontors-chic.

Jag märker ju redan att jag kommer att balansera föräldrarollen med lätthet. Organiserad, kunnig och flexibel (med viss reservation för flexibel, men man lär ju få fixa just den biten) kommer jag att glida fram med min Blackberry och hyperstajlade unge.
Jag är som gjord för kontorskvinne-livet, vad fan håller jag på med egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar