fredag 15 oktober 2010

Jag är ledsen..

... men tyvärr, ingen särskild lust att skriva om någonting alls. Inte mycket att berätta heller, jag bara sover, är sur och irriterad och väntar på fröken Bebis. Jag mår skit, faktiskt. Risig i kistan, mår illa, trött hela tiden och som sagt, på riktigt uselt humör. Törstig. TJOCK! Jag äter hela tiden nu, vågar inte väga mig. Mycket kakor.

Något annat som var uselt i veckan var ju den där BB/Förlossningsinfon. Vi gick faktiskt dit men efter en timme kände jag att jag verkligen inte ville slösa bort mer av mitt liv på att titta på bilder av badkar, barnmorskor som pratar i telefon och entréer. Det fanns folk som satt och antecknade, jag undrar vad de skrev? "Badkar, ej bubbel- vanligt! Bada en stund, sen upp."? Filmen de visade var från stenåldern nån gång och de tjatade om bröl, krafter och en massa annat tjafs. Jag vill väl inte VETA OM att jag kommer att BRÖLA heller?! Fy farao så pinsamt. Nu måste jag tänka på att inte bröla också, somm om jag inte hade nog med intebajsanermig och intespricka.

Till råga på allt så har jag börjat tveka när det gäller namnet och tittar oavbrutet överallt för att se om jag hittar nåt som jag verkligen, verkligen känner är rätt. Svårt som fan.

5 kommentarer:

  1. Ställ in dig på att ta dagen som den kommer så att säga - inte mycket mer man kan göra eller ens planera för!

    Det är skitsvårt med namn och man vill ju helst inte ha ett namn ALLA andra ungar heter! Meja/Meya är ju ett jättefint namn och inte mågna som heter det heller!! =) Men du har ju tur att du bara behöver kolla flickanamn ialla fall för killnamn är fan så svårt måste jag då säga!!

    SvaraRadera
  2. Kan lugna dig med att säga att du egentligen inte behöver välja nämn förän bebis kommit ut. När jag väntade Johanna var jag stensäker på att hon skulle heta Signe eller Elsa men när hon kom ut kändes det HELT fel, inte såg hon ut att heta det inte. Tog två dagar och så tittade Krille på våran lilla trollunge och sa "Johanna" och det namnet passade som handen i handsken. Så stressa inte över namnet, det faller sig ganska bra när hon kommer ut - det kan jag nästan lova!

    SvaraRadera
  3. Meya är ju ett superfint namn men visst är det svårt att bestämma sig.. Ella var vääldigt nära på att bli en Tilde =)
    Så kakor har blivit din grej, glassbåtar det var min, gärna 2-3st om dagen där på slutet!
    Men det kunde ju vart värre, trodde alltid att jag skulle ligga under smältostpumpen på Max och bara vräka i mig =)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du ska bröla. Vi FÖRTJÄNAR att bröla i den stunden. Sådetså.

    SvaraRadera
  5. Vill du att jag hälsar på dig ngn dag?

    SvaraRadera