lördag 16 oktober 2010

Er önskan är min lag

Eller, jag skulle ha gjort det anyway.




Vill ni veta nåt sjukt?




Min mage har sjunkit ner! Kolla.



Vecka 30


Vecka 35.


Visst ser ni? ...och trots att det kanske ser ut som bristningar så NÄ, inga såna! Ytliga blodkärl, javisst, men inte EN ENDA bristning. Fast nu har jag väl ropat hej innan jag kommit över bäcken.
Tur att ni inte valde tvättkorgen för den är tom nu.

Hur som helst, det känns att bebis ligger med huvudet neråt. Hon trycker på, det ilar i livmodertappen och jag har, tro det eller ej, mensvärk till och från.
Jag hoppas att hon kommer snart. Sammandragningarna är inte så farliga, det värsta är ilen som kommer lite då och då. Plus en konstig krampaktig känsla i ljumskarna, jag faller nästan ihop. Tror att det har att göra med ligament och sånt där.

Om ni undrar så längtar jag tills hon behagar komma ut. Satte mig ner och skulle skriva förlossningsbrev men det kändes så otroligt fånigt så det slutade jag ut, jag har ju inga speciella önskemål egentligen förutom att klämma ut ungen utan att spricka från hål till hål om man nu ska vara grov i mun.
Jag tror att hon kommer snart.

1 kommentar: