måndag 18 oktober 2010

Vart är världen på väg

..när sjukvårdspersonalen blir sjuk?

Fast det är väl människor också, de som alla andra. Ibland verkar det inte som det, bara.

Barnmorskan sjuk idag så jag får minsann vänta med mitt besök. Det spelar ingen större roll. Idag är en ontimagen-liggaisoffandag. Jag har aldrig kännt mig så ofrisk som jag gjort den senaste veckan, nästan så att jag börjar misstänka hypokondri. Har talat om för sambon att detta med att vara gravid inte var något för mig så nästa barn, om det nu blir ett sånt, får bli antingen hittebarn eller adoption.
Lindrigt med hittebarn men vad jag har förstått är det inte så många som lägger sina nyfödda i korgar utanför folks dörrar längre.

Två jobbveckor kvar innan hemmavistelsen börjar. Jag är redo, kan jag ta och tala om.

3 kommentarer:

  1. Nej det är nog tyvärr inte så vanligt med hittebarn längre men det kan ju alltid hända, om du har tur =P Sen å andra sidan tror jag du kommer tycka att allt slit var värt det när lilltjejen har kommit =) Har ni kommit fram till nåt namn, eller??

    SvaraRadera
  2. Ojoj, farligt att skriva sådär om hittabarn - imorrn kommer du ha 5-6 st skrikande utanför dörren :P

    SvaraRadera
  3. Du förresten... jag kan gärna köpa din mammabyxor du har på dig på en av bilderna nedan om du vill bli av med dom när du är klar=) Om jag nu kan ha dom vill säga =P

    SvaraRadera