söndag 24 oktober 2010

Förtydliganden

Jag är inte stressad för att jag vill att bebis ska komma tidigare, jag är stressad för att jag har ont precis hela tiden och bara känner för att grina. Förvärkar varje dag i en månad är inget jag ser fram emot, precis. Nu har ju jag varit envis som synden och jobbar en vecka till men så här med facit i hand hade det nog varit bättre om jag fått vara ledig föregående vecka också. Tur att man har världens bästa sambo som lagar mat, jobbar extra skift och rastar hundar.
Läkaren jag träffade på specmödra i söndags förklarade att hon genom tidigare vikuppskattningar beräknade en viktökning på 300-350 g/ vecka för min Ärta, så om man går efter det kommer hon att bli ganska stor. Vid varje UL har jag fått datumet tillbakaflyttat så det verkar som att jag har en liten slutspurtare i magen :)
Meeeen som jag ser på andra kommentarer är ju viktuppskattningen inte något att bry sig om egentligen, så det ska vi bara glömma.

Nåja, nu ska vi vara glada över det lilla, vilostund strax och sol ute!

Det är så många saker jag skulle vilja passa på att göra under de lediga veckorna innan bebis kommer. Åka tåg och hälsa på Ärtans småkusiner långt nere i söder, göra färdigt lilla toan i källaren, tapetsera, tälta, åka på IKEA, köpa julklappar.. miljoner saker. Hoppas att jag hinner med att köpa alla julklappar i alla fall, det vore ju hemskt skönt.

Visst har jag blivit tråkig? Det kan jag inte hjälpa. Jag kunde ju alltid ljuga och säga "idag har jag hoppat bungyjump" eller "sprungit 6 km" eller något annat mer eller mindre intressant men jag har på känn att ni skulle ana att jag for med osanning. Jag säger som det är i stället; Jag äter och sover och klagar. Mitt liv i en liten ask just nu.

Tack förresten för alla pepp-kommentarer :)

1 kommentar:

  1. Nåjo. Tycker att det är hon som springer omkring med en unge i magen som ska känna sig bäst! Middag ute imorgon sötnöt.

    SvaraRadera