söndag 31 oktober 2010

Hjälp, då.

Från och med i morgon är jag officiellt föräldraledig. Jag har ångest för det är flera veckor kvar innan jag är beräknad att bli förälder "på riktigt", så vad fan ska jag hitta på?

När herrn i huset är borta och jobbar dagtid (vilket händer ibland) MÅSTE jag rasta hundarna två gånger. Det är skitjobbigt. Jag vaggar fram som en pingvin och tycker synd om mig själv heeeela promenaden. Min positiva attityd är som bortblåst på grund av andfåddhet, ont i magen och andra roliga på-slutet-krämpor. Inte kul med motion, alltså.

Någon kan väl komma och hälsa på, någon gång? Jag är inte så het på att köra bil, det är nämligen ytterst obekvämt.
Jag är medveten om att vi bor längst borti åssit men kom igen, det är LIKA LÅNGT för mig att åka till er som det är för er att åka till mig!
Någon som vill följa med på badhuset? Bada varmvattenbassäng (tis&tors kväll) med pensionärerna, basta och kanske raka benen? Inte mina ben, dem kan jag faktiskt (och ska, inom en väldigt snar framtid) raka själv.

Någon som vill ge bort en garderob? Helst inte världens fulaste men det går nog bra med den också. Det är en sak vi har väldigt dåligt av i detta huset- garderober.
Eller en byrå.
Eller nåt med korgar.
Bara någonting skulle vara fint. Då kan jag pyssla med det och vara strängt upptagen i säkert tre dagar.
Kanske vore idé att åka på reprisen? Vet inte om folk har en massa garderober och byråer som bara står och skräpar, det lät lite långsökt nu när jag tänker efter.

3 kommentarer:

  1. vi har bara svinfula garderober som är tapetserade på både insida och utsida av dörrar med grönmänstrad tapet - ska du ha dom fina får du troligtvis spendera 3 veckor på dom :S
    Ska gå en raid i garaget och se om jag har ngt som du behöver :)
    Annars har jag en systembolgskasse med grejer här till lillärtan.
    Har Fabbe hemma i veckan, han har lov men om jag får tid över så kommer jag ngn dag och orkar du ändå köra bil så är du hjärtligt välkommen hit, jag kan hjälpa dig i och ur :P

    SvaraRadera
  2. Vi är ju oxå hemma hela dagarna, ska jag komma måste jag ha med katthatande Siri =)
    Här kan ju hundarna springa fritt, då har du löst både lite tristess & motionen för hundarna på samma gång!
    Bada kan vi haka på men det är på onsdagar kl 10-13 när man har smått..
    bara slå en signal!
    L & E

    SvaraRadera
  3. Det låter ju som att det är på G snart? Fast du hade fått bricanyl mot sammandragningarna eller?
    Hoppas du får snart :). Ärtan borde ju vara typ färdigbakad nu eller? 36+6 ser jag att det står på räknaren. Elsa kom i vecka 36+4.

    SvaraRadera