torsdag 28 oktober 2010

Omvänd psykologi suger

Funkar inte alls, hon verkar snarare trivas bättre med att jag inte försöker vålda ut henne med tankekraft. Håhåjaja, nu ger jag snart upp. Fast i morgon hade jag tänkt testa att locka ut henne med en pingla eller lite godis. Det måste man göra när ingen ser för annars tror folk att man blivit galen när man står och pinglar och håller en godis mellan benen.
Man kanske HAR blivit galen då?


On a different note så har jag möblerat om idag, sitter nu halvdöd och irriterar mig på att jag inte mäktar med att flytta taklampor, att jag inte har obegränsat med pengar och att en tant på TV vann 300000 på jättetrisslotten i morse. Det borde ha varit jag!
Jag ÄR missunnsam när bra saker händer människor som jag inte känner (riktigt ärligt? Ibland när det gäller såna jag känner också) för jag tycker verkligen att jag förtjänar en massa bra saker förutom dem jag redan har. Nog tycker jag att man ska få vara lite missunnsam och bitter ibland, det gäller bara att hålla det på en lagom nivå.


Sista arbetspasset i morgon, hörni! Ni anar inte hur skönt det känns, börjar inse nu att Ärtan Meya inte är så långt borta! Jo, för lite overkligt känns det allt fortfarande, jag har som vant mig vid att hon är där inne och bråkar och har sig så blotta tanken på att hon en dag inom en ganska snar framtid ska titta ut är överväldigande.


Dagens efterlysning;
När jag bodde i Tyskland läste jag en bok. Den hette "Den Bär..." nånting, nånting. Jag kan för mitt liv inte komma ihåg vad den hette men det var ingen barnbok. Den var ganska udda och konstig, handlade om en björn som ni kanske förstår. En massa spöken och gastar och hans resor till en massa knäppa öar. Häxor tror jag också var med på ett hörn.
Jag har googlat och sökt och letat men det enda jag hittar är "Bear in the big blue house", det är alltså ett barnprogram och inte rätt. Nog för att jag har erfarenhet av det också, dagisbarnen i England älskade det programmet, men det är fel.
Någon som har NÅGON aning om vad jag kan tänkas mena för en bok? Vill gärna läsa den igen.

1 kommentar:

  1. Åh vad härligt att bli ledig, nu är det ju inte länge kvar! =)
    L & E

    SvaraRadera