fredag 1 oktober 2010

Jodå...





Jag vet att det är längesedan och jag vet att jag är seg.. men ibland känns det faktiskt som att man bara inte har ork eller vilja eller nånting alls. Det har jag väl inte nu heller egentligen men jag tar mig i kragen, som man brukar säga.

Idag förundras jag över två saker, nämligen dessa;

- Hur orkar folk ödsla tid och energi på att tjura över smågrejer? Har de inget bättre för sig? Peta navelludd, typ.

- Om en tjej blir gravid och väljer att behålla barnet som killen inte vill ha, varför är det då synd om killen? Är det inte hans ansvar, om han nu inte vill ha barn, att se till att han stoppar ordentligt med gummi runt pillevinken? Speciellt om det är en tjej man inte känner? Varför ska kvinnor ta ansvar för det? Menar, en man är ju inte precis handlingsförlamad.. ja, det ska inte vara så i alla fall.

Min Ärta (som nog blir en Meya) väger cirka 1750 gram. Hon ser ut ungefär som på bilden ovanför, ganska snygg alltså.

5 kommentarer:

  1. Jo, men är hon inte lite lik dig?

    SvaraRadera
  2. väldigt snygg må jag säga! :D

    SvaraRadera
  3. Kan ju hålla med om båda dina funderingar =) och att Bäbisen är gode snygg =)

    SvaraRadera
  4. Ja, håller med! Sådana aktiviteter kan ju alltid leda till en bäbis, hur mycket skydd man än använder! Är man inte beredd på konsekvenserna kan man ju alltid låta bli att stoppa in den..

    Vilken snyggbäbis ni har där=)

    SvaraRadera