tisdag 19 oktober 2010

Intressanta fakta

Lär känna mig lite bättre,

saker ni inte visste ni ville veta!

När jag var liten fastnade jag med tummen i en kaffepanna. Jag lekte med den i badkaret och den fastnade ordentligt. Ingen tid för påklädning fanns, med en överhängande tumamputeringsrisk var det bara att vira in ungen (mig) i ett badlakan och åka upp på akuten.
Mitt hår var kortklippt efter en hubba-bubbaincident och där, mitt i väntrummet, trodde ett annat akutfall att jag var en pojke.
Tack gode gud att jag inte var påklädd, tänkte nog jag då, och flashade hela härligheten. "Titta! Jag är ingen pojke!" Pappa skäms fortfarande när han drar sig till minnes denna händelse. Själv kan jag tycka att jag var ett ovanligt skärpt barn.


Så här i magsjuketider när var och varannan verkar drabbas kan jag meddela att jag, i vuxen ålder (eller, sedan jag var 11-12 ungefär) drabbats av magsjuka EN gång. Om den gången nu räknas, det var tre år sedan och jag kräktes två gånger innan jag blev frisk. I övrigt har jag inte varit sjuk alls, faktiskt. Inte ens en sketen förkylning. Lite trist när man vill ha uppmärksamhet.

Förut sov jag aldrig. Jag var hyperaktiv och det var ingen större höjdare, ska jag ta och tala om. Det slutade med sömntabletter (världens bästa uppfinning) och nu sover jag faktiskt ganska bra om ni frågar mig. Alltså, jag äter inte tabletter längre utan sover bra ändå.

Mina fötter är nästan lika breda som de är långa. Gympaskorna är mina bästa vänner.

Jag har världens tunnaste hår. Kommer nog att vara flintskallig innan jag fyllt 30.

Jag kommer nog att bli bitter och elak mot ungdomar när jag blir äldre. De har ju en massa roligt att se fram emot medans det enda jag ser i horisonten är ålderdom, död och elände. Jag har full förståelse för sura gamla tanter, det måste man ha om man själv ska bli en.

2 kommentarer:

  1. Det sägs att 1/3 är immuna mot magsjuka. Du kanske är en av dem? Jag tror att jag är en av de lyckliga i alla fall, för jag drabbas inte heller. NICE! :)

    SvaraRadera
  2. haha, bra gjort att du flashade hela härligheten :D

    SvaraRadera