fredag 8 oktober 2010

Lite sammanfattning

Kanske väl tidigt att börja sammanfatta själva graviditeten redan i vecka 34, men det skiter jag i.

Sammanfattning, vecka 0-34. I siffror.

Trötta dagar; Kanske 1/10 av tiden. Eller njä, det var i överkant. 7 fulla dagar.

Tycka synd om dagar; Samma. Tycker synd om mig själv när jag är trött.

Antal spyor; 1. Kan ha varit snabb-magsjuka, är inte säker.

Så här många gånger har jag sagt "Ska vi inte prata om MIG nu" till min sambo; Typ 8. Alla igår.

Barnmorskebesök; Alldeles för många för min smak. Tusen.

Värden; Skitbra, nästan. Massa siffror, svårt att komma ihåg.

Kilon; 12 kilo plus hittills. Inget jag är speciellt orolig över, de kommer att försvinna fort.

Föräldrapenning; Ingen ännu, men från och med 1:a november bra med slantar trots ledighet.

SF-mått v 34 (33+0); 33. Över kurvan med en stor ökning den senaste veckan.


Sammanfattning utan siffror.

Jag har alltså inte mått illa eller haft någon foglossning att prata om. Jag har känt mig som vanligt förutom att magen har blivit större. Min kondition är sämst i världen, tydligen får man tillbaka den ganska snabbt efteråt. Det är jag glad över.
Vi tog reda på att Ärtan är en flicka. Det är jag också glad över. Jag har högvis med kläder åt henne och hon kommer troligtvis att måsta byta 5-8 gånger per dag för att hinna ha allt innan hon växer ur det.
Herr Sambo tvingas känna på magen i tid och otid och jag tror att han börjar bli ganska less på mitt tjat om hur jag vill att själva förlossningen ska gå till. Stackarn.

Ibland har jag varit arg på bebisen som tar så lång tid på sig men det verkar inte hjälpa ett dugg.

Tur att tiden fortfarande går fort, vissa påstår att den sniglar sig fram men det beror nog på att de sätter sig på sina arschlen och väntar.



1 kommentar: