söndag 9 maj 2010

Bara inte bry sig

Vaknade i morse och var på ett alldeles otroligt blasé humör. Obrydd om det mesta, jag går bara och existerar just nu. Alldeles strax ska jag montera fast krattan på skaftet för att sedan ge mig ut i det halvbistra vädret- den skräpiga gräsmattan städar sig inte själv om ni nu inte visste det.

Jag är inne på 5:e dagen med huvudvärk, idag gör det inte lika ont som igår men det är som att ontet ligger och lurar någonstans mellan hjärnhalvorna. Värktabletterna har inte hjälpt ett skit men igår hittade jag äntligen ett bra substitut- frukt och/eller fruktjuice! Åt några vindruvor igårkväll- värken gick över och jag somnade. Vaknade vid tretiden av ny huvudvärk, åt tre vindruvor... och det fungerade!
Låter helsjukt, jag vet, men det är dagens sanning. Annan mat får jag knappt i mig när det gör ont, inte annars heller för den delen, men just frukt verkar vara lösningen på all världens problem.


Någon har stulit min bebis nya cykel. Inte min mag-bebis, utan min extrabebis (systerson). Ibland blir man så ledsen på folk som inte har något samvete. Att stjäla saker från barn eller gamla måste vara bland det lägsta man kan göra, jag hoppas verkligen att folk som sänker sig till den nivån får påhälsning av spöken om nätterna.
Så roligt kan det inte vara att förklara för en snart 10-åring att en tjuv tagit hans låsta cykel från altanen. Än mindre roligt måste det vara för snart 10-åringen som var världsstolt över cykeln. Trist även för mostern som önskar att hon hade jättemassor med pengar och kunde skynda iväg till cykelaffären och köpa en alldeles ny cykel. Med skriklarm.

1 kommentar:

  1. fabbes vart stulen förra året, jävligt irriterande! hoppas du slipper huvudvärk snart! 5 dar är väl mer än nog!

    SvaraRadera