fredag 7 maj 2010

Räknar piller

Hej.

Jag ber om ursäkt för att jag är tråkig. Jag har ingen motivation att skriva alls och faktiskt inte så mycket att skriva om heller så ni får ha överseende med det. Nu börjar det ju faktiskt närma sig sommar och jag är ganska säker på att bloggen kommer att bli relativt vilande under de varma månaderna, menar, jag har väl inte tid att sitta och häcka framför datorn? (Det kanske jag kommer att ha, festerna lär ju utebli, men man vet aldrig).

Min ultraäckligt dåliga telefon är inlämnad på lagning och jag fick en lånetelefon från 1800-talet. Ingen kamera, inga spel och roliga plingplong-signaler- men den går att ringa med och till, till skillnad från den andra telefonen. Att det saknas kamera innebär tyvärr att det kommer att vara dåligt med bilder om jag nu inte köper en digitalkamera idag på stan men det tror jag nog inte att jag gör. Lät mycket roligare att spendera lite pengar på babykläder, Kickikläder och en och annan grej. En säng ska jag köpa idag i alla fall.



Nu när jag är preggo är jag duktig och äter mina vitamintabletter varje morgon. Jag har varit tvungen att börja med järntabletter redan på grund av mitt sämsta blodvärde så sammanlagt tre tabletter knaprar jag i mig det första jag gör varje morgon. Eller, knaprar och knaprar, vitamintabletten smakar röv så fort man stoppat den i munnen så jag försöker skölja ner den utan att andas.
Hur som helst, titt som tätt häller jag ut alla tabletter ur burken och räknar hur många som är kvar. Ju färre desto bättre för det betyder att tiden går och Ärtan växer.


Igår var lillasyster här hela dagen, det blir alltid samma sak när hon är på besök- mycket godis och skitsnack. Godisätandet gjorde så att jag mådde illa hela eftermiddagen och kvällen, inte så värst trevligt faktiskt. Idag blir det Nutrilettshakes till frukost, lunch och middag. I alla fall till frukost. Känner mig fortfarande jäst.

3 kommentarer:

  1. vad ska du köpa för säng?

    SvaraRadera
  2. Det blir så ibland, men tur att du hör av dig emellanåt iaf ;) Jag är ju här inne ofta som du vet!

    Har varit urkass på att lämna kommentarer den senaste veckan och det för att jag själv inte varit i bästa "blogg esset". Men, I'm back.

    Vad är det för telefon du har lämnat in på lagning?

    SvaraRadera
  3. vi har malm nu, den vi köpte hette kanske..hopen?? minns inte, den står så fint förpackad i dess kartonger än :P

    SvaraRadera