tisdag 11 maj 2010

I told you so...

Spattiga, dumma doktorn sa att den var en vecka yngre. SNÄLLA doktorn tror nu att den är en vecka äldre. Jag litar på snälla doktorn men håller mig ifrån att ändra veckotänk tills jag har varit på ultraljud om en sisådär tusen veckor.

I övrigt var allt bra. Hon sa att jag hade fin färg. Tack sa jag då, jag solar inte ens solarium. Hon menade dock inte solbrännan utan det där med fin färg, det syftade på färgen mellan benen. Jag vet inte om jag tycker att den är så fin man doktorer vet ju alltid bäst. Undrar om hon någonsin tyckt att någon haft ful färg där nere? Typ grönt eller orange skulle jag tycka var ganska fult.

Varför hon trodde att Ärtan var äldre än beräknat var för att min livmoder var oväntat stor. Jag kanske bara har en extra fet en, sa jag så där lite hjälpsamt, men tydligen har alla ungefär lika stor. Finns ingen som har en megabamsing liksom.

6 kommentarer:

  1. Hoppas du får flytta bak BF då när du är på UL. Var mindre kul att få sitt BF framflyttat 18 dagar. :) * surar lite * Jag har dock jättesvårt att släppa att det är 18 dagar. Jag vet ju exakt när vi hade sex och allt?
    Jag har då inte ens varit på gynundersökning. SKA man det?

    SvaraRadera
  2. Jag bokade typ 4-5 veckor innan. :P

    SvaraRadera
  3. Men ändå inte illa att vara fin färg! :)

    SvaraRadera
  4. Haha förlåt men de lät väldigt kul det där med färgen, haha.
    Jag har haft väldigt stor livmoder redan från början av graviditeten och min har då inte visat sig vara äldre än hon är. Såå jag tycker den där doktorn ska tänka om ! Alla är vi faktiskt olika :)

    SvaraRadera
  5. Kanske är två? ;o)

    SvaraRadera
  6. What! Vafan! Visst jag har fått vara till läkaren men det var enbart för att se vilka mediciner jag kunde fortsätta med. Klämd på magen har jag endast blivit när de skulle fixa sjukskrivningen och ville bekräfta att jag hade foglossning. Nu har jag ju visserligen varit på UL men det hade ju varit bra om de kunde ha kört en "besiktning" innan.

    Jäkla sommarsemestrar. Du måste ju få en tid så att du får ditt UL. Annars får de väl boka in en extra dag för att ta emot alla preggosar?

    SvaraRadera