onsdag 12 maj 2010

Jåhå

Jag vill inte få bristningar. Jag kommer aldrig att bli en av dem som säger att jag är stolt över mina bristningar eftersom det var bebisen som jag älskar som orsakade dem. Tycker att det är ungefär samma sak som att säga att jag är glad över att TV:n är trasig eftersom det var barnet som jag älskar som hade sönder den genom att kasta en liter saft över den. Eller att jag gillar hemorojderna och ser dem som ett minne av födseln.
Nä, inga bristningar, tack. Här ska smörjas med ordentligt med olja fram tills lorten behagar titta ut.
(Inga hängpattar heller om man nu får vara så fräck och be om sånt). Om jag ska amma? Kanske, har inte bestämt mig ännu. Inte för att hängpattar har nåt med amning att göra, jag vet bara inte om jag vill eller ej.

Jag måste faktiskt erkänna att jag inte är speciellt förtjust i att vara gravid. Det är ju bebisen jag vill åt, inte nio månaders viktuppgång och hormonhelvete. Jag känner inget magiskt lyckorus, svävar inte på små rosa moln och går inte omkring och gnider mig på magen. Lite krasst kan man väl säga att jag önskar att jag var som vanligt snart.

3 kommentarer:

  1. Hade du dessa tankar om din graviditet innan du blev gravid?

    En del kan drabbas av en liten "depression" när dom blivit gravida och en del får inte heller den där lyckokänslan över att det är så himla fint och underbart att vara gravid.

    Jag var inte heller sån, jag smekte inte magen, men smekte den betydligt mer än vad pappan gjorde och jag tror att hans sätt att vara fick mig att mindre uppskatta graviditeten.

    För mig var det underbart från det att magen började växa (vecka 19 först) och sen när de första kickarna kom i vecka 20. Pappan var inte alls en sån som smekte och pratade med magen som jag hade drömt om innan vi blev gravida.

    Ang. amningen så finns det bra "istället-för-att-amma-mat" till bebisar så känner du att du inte vill så ska du inte, det är bara DU som skall bestämma det själv. Jag ammade K i 1½ månad sen struntade jag i det. DOCK, för att jag fick så såriga vårtor och det gjorde förbannat ont, jag grät och hade mig, fick låna el-pump från BB men hur skönt va det då!? Nae tack! Det fick va..

    Lycka till med allt och kom ihåg att det är din kropp, erat barn, det är ni som väljer saker och ting även att bm kommer säga till dig att det är bra att du ammar för att bebis ska få i sig det och det och det. men, det finns bra mat i affären! Stå på dig om du känner att du inte vill!

    Blev långt här.. sorry, haha.

    Kram

    SvaraRadera
  2. det är ju bara 194 dagar kvar :P hoppas ultraljudet ser till att hoppa fram dig minst 2 veckor!

    SvaraRadera
  3. Dina inlägg bör ligga bakom bröstmuskulaturen och amningskanalerna så amma borde inte vara några problem. Jag är själv opererad.

    SvaraRadera