tisdag 4 maj 2010

Verkligheten

Det låter så här;
Nä, VI sparar inte på saker vi inte behöver eller använder. Allt som finns i vårt hus är nödvändigt eller används flitigt.

Egentligen är det så här;
Den här... den hade jag glömt bort. Den kan ju vara bra att ha! Jag tar den från detta ställe där den legat i två år och flyttar den till ett annat ställe där den säkert gör mer nytta.

Sedan blir det så här;
Kolla! För två år sedan rensade jag där och då hittade jag den här prylen och la den precis här. Den har fortfarande inte blivit använd men jag kan ju flytta tillbaka den till där den låg först för att se om det gör någon skillnad. Jupp, det gör jag.


Idag har vi varit på soptippen och slängt en massa intesåbraattha-saker. Det är befriande och platssparande och alla blir nöjda och glada. Fast varför är det egentligen så att om man slänger bort en sak man aldrig någonsin använt, då kan man ge sig fan på att man, dagen därpå, behöver precis en sådan sak? Vare sig det gäller en kam, spade eller nån ljusstake i plast från Dollarstore- det slår aldrig fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar