onsdag 5 maj 2010

Busy bee

Idag; Lämna tillbaka JEEP:en till min far. Tack för lånet nu är vi skräpfria, ett tag i alla fall.
Plantera om alla krukväxter och körsbärstomatplantorna, behövs verkligen.. de ser lite ledsna ut.
Måla pinnarna till räcket som ska vara vid trappan.
Börja kratta löv och annat äckligt så det fina, gröna gräset kommer fram någon gång.

Det var nog allt jag hade planerat. Har jag ork ikväll måste jag ta itu med att vika en stor mängd tvätt som hänger nere i källaren och har så gjort i snart en vecka. Tvättstuga i källaren är praktiskt på många vis men det blir lite väl lätt att "glömma bort" tvätten när den är utom synhåll.

Kanske tar och rensar lite ogräs också, har hört att det ska vara praktiskt att ta bort det FÖRE det börjar sprida sig överallt.

Bara en månad kvar nu, sen kan jag börja plantera på riktigt.. längtar! Har fått en massa plantor av svärmor E så nu gäller det bara att hålla dem vid liv tills det är dags att plantera ut dem. En uppgift som kan vara nog så svår men med lite tur ska jag nog lyckas.
Nån mer än jag som håller på att dö ihjäl sig av längtan till grönt gräs och löv på träden? Bli varmt, för fan!

1 kommentar:

  1. Oj, plantera om krukväxterna måste jag snarast sätta in på min to do lista :S
    Usch den är redan så lång att jag inte ser ngt slut!

    SvaraRadera