tisdag 25 maj 2010

Telefondopp

Sambon har badat sin mobiltelefon i toalettstolen. Det tyckte jag var lite roligt på ett sätt, menar, vad gör man med mobilen på toaletten? (Min syster sa att alla killar har mobilen med sig på toaletten, kan det stämma?) Spelar spel för att fördriva tiden? HUR lång tid KAN man egentligen sitta på toaletten? Tror att mitt snitt är ungefär.. få se nu, jag kissar mycket nuförtiden, men kanske maximalt åtta, nio minuter per dag. In-göra det man ska-ut. Nu räknar jag ju inte med dusch och sånt men det tror jag att ni fattade.

Är på väg till stora sjukhuset flera mil bort för att hälsa på mormor, väntar bara på lillasyster som inte är riktigt klar ännu. Jag ska passa på att titta runt lite för det är där bebben kommer att titta ut och det kan ju vara bra att veta vart man ska parkera och andra liknande saker. Folk rekommenderar att man ska "provköra" till sjukhuset ett par gånger, vad är det för fånerier? Så många gånger som jag har kört dit, herregud, vi lär ju hitta när det väl är dags.

Pratade med storasyster häromdagen och hon gav mig sitt stöd i mitt beslut att skippa mamma-föräldra-amningskurser- hon hade inte heller gått någon och hennes pojk lever då och frodas än. Det jag undrar över kan jag alltid googla.

3 kommentarer:

  1. jag gick föräldrautb då jag väntade Fabbe. Waste of time, ja om man nu inte vill se en förlossningsfilm från 1972.

    SvaraRadera
  2. haha, det roliga är ju att han har gjort det en gång tidigare oxå:D

    SvaraRadera
  3. Jag skippade oxå kurserna.
    Man är inte en sämre blivande förälder för att man inte läser alla faktaböcker och går alla kurser som finns.
    Eftersom jag skippade kurserna så prackade min barnmorska på mig att låna amningsfilmen...och shit säger jag bara, vilken jävla mjukporrfilm hahahaha!

    SvaraRadera