onsdag 26 maj 2010

Batterier

Jag har sovit större delen av dagen. Eftersom jag somnade med Herr Huvudvärk igårkväll och vaknade med densamme i morse tvingades jag till min stora besvikelse ställa in den planerade kaffedejten med Malla. Jag hade nog inte varit något vidare sällskap hursomhelst, så som jag satt och beklagade mig (innan jag somnade).

Jag bokade till och med en tid på vårdcentralen, bara för säkerhets skull. Sköterskan lät väldigt oroad över att jag har huvudvärk 6 dagar av 7, hon tyckte att det borde kollas upp. Det vill säga, hon tyckte det tills jag nämnde att jag var gravid. "Jaha", sa hon då. "Men huvudvärk är ju vanligt vid graviditet. Ta panodil eller alvedon". NÄHÄ? Värktabletter? Om de funkade hade jag knaprat dem som vore de Salta Katten eller så. Jag påpekade snäsigt att om jag bröt ryggen och kom in med ryggsmärtor, skulle de då avfärda det som ett graviditetssymptom och skicka hem mig utan att ens titta på mig? Då fick jag en tid på fredag. Jag ska avboka tiden. Nu tänker jag vara tjurig. Om jag skulle få en hjärnblödning och dö är det hennes fel, så det så! Jag tror att hon hette Margareta, tänkte bara säga det så vet ni vem ni ska skylla på om det nu skulle hända något hemskt. I och för sig är det typ tusen tanter som jobbar på vårdcentraler som heter Margareta men jag har en misstanke om att de alla är i maskopi på något konstigt vis så det är bara att klanka ner på första bästa.

Där vid tretiden på eftermiddagen blev det lite bättre i skallen så då åkte jag till Luleå med lillasystern. Nu har jag precis kommit hem från gymet, jag dricker gott citronthé och mår allmänt bra. Har lite dåligt samvete över att hundarna fått ha en sån tråkdag men det regnade ju faktiskt massor där ett tag, förutom att jag höll på att avlida av huvudvärk.

I morgon- MONSTERpass på jobbet. 06.45-22.00. Jag längtar tills det är över.

1 kommentar:

  1. haha, förlåt att jag skrattar, men du är roligt du!
    jag hör av mig till veckan så styr vi upp ngt!

    SvaraRadera