måndag 10 maj 2010

Spinner vidare

Tar tråden "officiell självömkan" vidare, eftersom jag inte har något speciellt i huvudet för tillfället.
Exempel 1- Laila Wahlström/Wahlgren/Bagge/nåt annat efternamn som jag inte vet eftersom det är svårt att hålla koll och den där Niclas. STACKARS OSS säger de i Aftonbladet, STACKARS OSS för att folk tycker illa om oss då vi, trots att vi kan torka oss i röven med tusenlappar, inte skäms för att roffa åt oss allt som är gratis. Vi säljer vårt bröllop, fotografer får följa med på resan och nu funderar vi på att låta TV4 göra ett program om hur de bygger vårt hus. Gratis hus. Varför kan folk inte vara glada för vår skull?
Kanske av den enkla anledningen att någon annan skulle ha behövt det där huset bättre. Övernattning för uteliggare kanske? Hem för föräldralösa flyktingbarn? Vad som helst är väl bättre än glidarvilla till två rika människor.


Exempel 2- Mördare och våldtäktsmän som beklagar sig över att de blir mobbade eller misshandlade i fängelse. Jaha, vem bryr sig, liksom? Kvällstidningarna, tydligen. Som man bäddar får man ligga, tycker jag.


Ja, ni fattar vad jag menar va?

------------

I morgon vårdcentralen och sånt där läkarbesök. Det sista på många veckor, känns skönt. Jag är ju inte sjuk, bara på tjocken. Vill verkligen inte fara på onödigt många besök, tänker varken gå någon amnings-, föräldra-, eller förlossningskurs. Nästa gång jag träffar den där barnmorskan blir efter ultraljudet, så det dröjer ett bra tag. På tal om det så har jag helt glömt bort att boka tid, kanske skulle få tummen ur röven och fixa det. Någon dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar