fredag 14 maj 2010

Ganska bra, ändå.

Tidig morgon är det bästa. Har precis rastat de TRE hundarna (snart bara två igen, hundvakt, ni vet). 11 plusgrader ute och det verkar som om det ska bli varmare. Det går inte att med ord beskriva hur skönt det är med lite riktig värme efter en jävligt kall och lång vinter.

Idag blir det Luleå för att fira systersonen som fyller 10 stora år i morgon. Det känns ju som alldeles nyss han var en liten plutt och råkade dricka min Dooley´s i stället för sin egen O´boy. När detta hände sprang han ut och kräktes, sedan sa han bestämt att han inte tyckte om O´boy längre. Tror jag det. Jag skrattade ganska länge sen fick jag lite dåligt samvete men det gick över rätt så fort.
Nåja, snart kommer han att stjäla sprit av morsan sin- så lång tid har det gått sen dess.

Hade väldigt svårt att somna igår, det var myrkryp i benen och funderingar på framtida planteringar som störde min skönhetssömn. Buskar och träd ska snart inhandlas, det kommer att bli en större mängd i år! Vi ska även sätta upp ett grönt stängsel runt hela gården, det låter skitfult jag vet men det syns knappt. En meter högt och dess huvudsakliga syfte kommer att vara att hålla hundarna inom tomtgränsen. Vi har ju så stor grönyta utanför så det är svårt att lära dem vart de får gå eller inte så ett litet stängsel kommer att bli skönt.
Pilträd eller buskar. Andra buskar. Murblock till min upphöjda rabatt på framsidan. Det finns hur mycket som helst att göra i sommar, jag längtar! Vi ska även göra infarten mindre så då kommer det att finnas ÄNNU mer plats för blommor och grejs, det gillar jag!

Känns som att sommaren kommer att gå fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar