måndag 3 maj 2010

Det går framåt

Efter en helg i tråkighetens tecken (bio lördag, träna igår) är det, ganska naturligt va, måndag igen. Solen skiner litegrann, det blåser kallt uttahelvete och jag ställde väckarklockan på 7 för att försöka få tillbaka mina goda morgonvanor.

Vecka 12 idag, det sägs ju att efter utgången av denna vecka minskar risken för missfall med cirka tusen procent så nu verkar det väl inte bättre än att det faktiskt kommer att klämmas ut en skrikig minimänniska där i slutet av november någon gång. Fortfarande lite svårt att föreställa sig men magen verkar ju växa. Tur att jag inte hade så fruktansvärt stor mage innan, det märks ju ganska tydligt redan nu och då det i princip är det enda graviditetssymptomet jag har nuförtiden är det ganska skönt. Tröttheten har börjat gå över, är inte överdrivet hungrig, mår inte illa, har inte ont någonstans och till och från glömmer jag faktiskt bort att Ärtan ens existerar. Det kanske ska vara så, vad vet jag. Är i alla fall tacksam för att det varit lindrigt hittills, jag ska inte klaga.

Ska ta och dricka upp mitt kaffe, kolla Blocket en stund och sedan dra på mig gympadojjorna och fixa hundrastningen.

Veckans träning blir följande;
Måndag- gym
Onsdag- gym
Torsdag- simma
Lördag- årets första CYKLING med jobbet!
Ev. söndag- simma

1 kommentar:

  1. men du, la inte du ut bilder på din fina murstock, eller har jag bara drömt det? tänkte visa leon förstår du!

    SvaraRadera