torsdag 27 maj 2010

Mycket ska man höra...

..innan öronen trillar av, visst är det väl så?
Vet inte hur många gånger folk har yttrat följande de senaste månaderna (adresserat till undertecknad)- "Passa på, nu får du ju äta vad du vill!"

Denna fras leder osökt mina tankar in i konstiga snirklar och spår. VAD jag VILL? Nja, är det så verkligen? Jag menar..


...arsenik, va? Ska jag passa på att äta det nu kanske, jag har hört att det inte ska vara speciellt nyttigt men om jag nu FÅR så...



Vad sägs om en soffa från IKEA? Tror ni att jag skulle få i mig den?


Pilatesbollen kan bli trixig men om jag värmt upp med lite arsenik och soffa före tror jag att jag kan smälla i mig den också, i ett gulp.

Det är ju snarare tvärtom, jag får INTE äta vad jag vill. Ser jag gravad lax på ICA måste jag tänka "Hm.. jo, jag är sugen på gravad lax. Jag köper den, fryser in den och äter den på torsdag (eller valfri dag beroende på vilken dag jag ser den. I detta exempel tänkte jag mig att det var en måndag)." Ofta, ens! Är man sugen på nåt känns det inte speciellt "VADJAGVILL" när man inte kan glufsa i sig det direkt.


1 kommentar:

  1. klart du får äta pilatesboll och soffa om du vill! och sen så ska man inte ta allt så ordagrant!

    SvaraRadera