fredag 30 april 2010

Fulvädersdagar

Jag gillar faktiskt dagar som den här- gråa och kalla och jag har all rätt i världen att vara inne hela dagen och bara göra det jag vill göra.

Idag ville jag baka brownies, de blev väldans lyckade och jag pyntade dem med kristyrspiraler och lite strössel. Har utvecklats till värsta bakvirtuosen under dessa första graviditetsveckor, kanske blir jag en bullmamma ändå? (Om inte annat kommer jag att vräka i mig godsaker tills jag ser ut som en fotboll).

Ikväll blir det inget speciellt, spenderar kvällen hos föräldrarna tillsammans med sambo och hundar, det skulle tydligen bjudas på mat.
Lördag imorrn och jag har lovat gamla mormor att komma förbi med datorn så hon får se bilderna på nya barnbarnsbarnet Evelina som bor i Söderköping. Jag passar på imorrn eftersom förmiddagen ändå kommer att bli trist- misstänker att herrn i huset sover ungefär halva dagen då han ju fått mitt tillstånd att dricka öl ikväll.
Jag dricker cola zero, jag.

Ha en trevlig valborgsmässoafton!

2 kommentarer:

  1. Hoppas hon blir godkänd av Greta! ;o)

    SvaraRadera
  2. Jag har egentligen tid alla dar i veckan :) Vi har tömt tv-rum/kontor på allt utom soffan och lite möbler som vi ska göra oss av med, men köket går bra att kaffeslaska i! :)
    Annars får jag komm ut till dig!

    SvaraRadera