onsdag 3 februari 2010

Åka buss

Är det ens nån som åker buss nuförtiden?

Kommer inte ihåg senast jag gjorde det men nog fan är det länge sen. Vill minnas att jag tyckte att det var ganska kul (utom den gången jag åkte från Hamburg till Piteå, den resan var speciellt o-rolig), så varför åker man inte mer ofta, nu när det tjatas om miljön och så?
Kan det eventuellt bero på att bussarna här i norra delen av landen går varannan timme ungefär, och att det blir lite väl kallt att stå i 20- och vänta på en buss som mest troligt är 20- inne också?


Kallheten är tillbaka igen, just som jag trodde att vi började gå mot vår.
En av hundarna hade skitit på golvet, gjorde väl igen för slörastningen igårkväll.
Både jag och sambon har sovit dåligt inatt.
Veden är fortfarande slut,
och näsan är fortfarande fast besluten om att överproducera snor.

Det verkar som att det kommer att bli en underbar dag här i byn.

Lika bra att ta sig en till kopp kaffe, två Ipren och försöka hitta motivation till en promenad med hundarna.



1 kommentar: