måndag 22 februari 2010

Vad gör ni?

Själv är jag OS-sällskap.

Eller OS-assistent kanske man skulle säga. Sambon tittar på hockey och jag assisterar. Kokar kaffe, eldar, rastar hundarna.
Sköter markservicen helt enkelt.
På min födelsedag.
Jag är verkligen en martyr.

Senare är det återigen dags att dra sig mot glesbygden för att skaffa oss ytterligare ett släplass ved. Vi trodde ju att det skulle räcka, det vi kapade förra gången, men vintern skrattade oss rakt i ansiktet och nu står vi här utan värmekälla igen. Jag räknar inte elementen som värmekälla, de suger.

Spännande dag idag, inte nog med att det är MIN födelsedag (på sin plats att gratta, alltså) men mest troligt blir det även min brorsdotters födelsedag också. Väntar nervöst på nyheter.

4 kommentarer:

  1. Nämen, då får man väl gratulera och hoppas att du får en fin dag! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis grattis grattis på din dag :)
    Kram. Jag skickar sms också :P

    SvaraRadera
  3. Grattis Ska Pelle bli pappa igen ? spännande.
    Ha det gott kram

    SvaraRadera