onsdag 17 februari 2010

Knåpigt.

Det finns alldeles för mycket att fundera över.

Jag har lärt mig att inte alltid vräka ur mig vad jag tänker, för det kan låta helt fel ibland. Jag vet inte om jag är den enda över 25 som undrar över det mesta, till exempel;

- Fiskar. De måste ju ha otroligt tråkigt på vintern, när de bara ligger på botten och slöar och väntar på sommar. Varför blir inte fiskar deprimerade? ..och varför simmade min akvariefisk uppochner i två års tid? Kom den kanske från Australien?
Min systerson frågade en gång om fiskar är vattentäta.
ÄR de det, eller har de vatten inuti sig också?

- Språk. Länge trodde jag att alla människor, oavsett ursprung, tänkte på svenska. Det var liksom svårt att greppa att man kunde tänka på något annat språk.

- Cykling. När de cyklar runt på de där banorna inomhus, är inte det lite orättvist? Den som cyklar längst ner behöver ju inte cykla lika långt.
Är det typ han med mest kompisar som får cykla där, eller?

- Sist men inte minst, pengar. Varför inte avskaffa pengar och gå tillbaka till byteshandel? "Du får mina skor som jag ändå inte använder och jag får din snygga väska. Ok?" Alla skulle ha en ko och lite höns och ett potatisland och allt skulle vara frid och fröjd.. tills grannen förhäxade din ko så att hon dog.
Men då får man ju bränna grannen på bål, det skulle bli en sjuhelsikes kvartersfest det.

2 kommentarer:

  1. Ojojoj vad jag skrattar! Det där med fiskarna var ju hejdlöst roligt, "är de vattentäta?". :)

    Har inga svar på dina frågor, men du är inte ensam om att gå med konstiga undringar, that's for sure!

    Tack för dagens första skratt! :)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. haha :)

    jopp du får gärna komma förbi, bilen verkar inte må bäst :P
    jag är nog hemma hela fredagen.

    SvaraRadera