måndag 1 februari 2010

Kyliga beslut

Jag gjorde det.

Snåltarmen jag har stängt på alla element (ja vad heter det då? Man sätter väl inte på element va?). Vi har så klart, i linje med de senaste dagarnas alla trevliga överraskningar, fått slut ved. Värmepump och -28 grader? Lönlöst. Tur i oturen att vi rivit en vägg, jag sågar och eldar plank. Men visst har det gått lite väl långt när man börjar elda upp själva huset?

På lördag får vi ved. På lördag! Evigheters evighet för mig som ryser varje gång jag går förbi elmätaren och ser alla kilowatter som tickar förbi.
Att ha hus är så fruktansvärt överskattat. Besvärligt, det är vad det är. Byt en trea utanför stan mot vårt gula rackel-ruckel och jag skulle ha flyttat in innan du hinner blinka. Fan, kan till och med tänka mig att husdjuren ingår. Fast då kanske erbjudandet blir mindre attraktivt.

Det är kul att ha hundar när det är så här kallt.
Jag gillar att ta på mig alla kläder jag har flera gånger per dag, gå ut i fem minuter och sedan gå in och ta av mig kläderna igen. Inte alla kläder. Det är kallt här, som sagt.

Jo, för även om elementen är på, så ska ni veta att jag har dem på lägsta möjliga värme.
Är man snål så är man!

----------------
Idag fick jag ett mail av en person jag inte känner. Än.
Alltid kul. När det inte är från någon som tycker att jag ska ringa något konstigt telefonnummer eller reklam för porrsidor. Vilket det ju inte var.

2 kommentarer:

  1. Visst är det skoj med mail som faktiskt säger ngt? det är väl som bäst 1 av 1000 som är såna. (svar kommer snart)

    SvaraRadera
  2. vi kan byta en stund, har en trea som vi inte vill bo i, köpt ett hus vi inte får tillgå¨ng till på dom närmaste 4-5 månaderna.
    *suck* dessutom en hund som inte förstå hur matte inte akn vilja vara ute och leka snögrävling i flera timmar då det är -25.
    Att man dessutom snart inte längre passar i sina täckbyxor gör ju det hela lite mer roligt.....eller så inte.
    Umgåcks du med en sandra förut, typ långt bak i tiden på havsbadet bla? Känner igen dig

    SvaraRadera