måndag 15 februari 2010

Man ska leva...

...för varandra, tydligen.
Enligt "Process", en kör bestående av utvecklingsstörda.

Får man säga att det låter hemskt? För det gör det ju. Ingen taktkänsla alls. Tonsäkerheten är också skakig.
Jag får faktiskt lite ont i huvudet av att lyssna på musiken, men vafan, jag är ju i tjänst så jag kan väl inte klaga egentligen.

Jag får betalt, det är huvudsaken.

-------

Hör ni, är ni lika arga som mig i trafiken?

Ibland leker jag polis. Jag hejdar folk som jag tycker kör för fort genom att sakta ner och blockera lite lätt, så att de måste bromsa. Igår var det en som blev väldigt sur på mig när jag körde 70 på 90-väg, han blinkade med ljusen och körde nära, nära.
Som den sanna surfitta jag är saktade jag då ner ännu mer, blinkade tillbaka med bromsljusen och visade långfingret i backspegeln.

Här är det JAG som bestämmer hastigheten!
Förresten är det väl så, att på vintern ska man köra minst 20 km/h under hastighetsbegränsningen? Det kan ju faktiskt vara halkigt.

1 kommentar:

  1. Du får enligt lag inte hindra trafiken genom att köra långsammare än hastighetsbegränsningen, om så är fallet ska du hålla av för att låta trafiken passera. Man kan faktiskt få böter om man hindrar trafiken. Däremot får man heller inte slå på hellysena bakom en långsam bilist eller för den delen ligga för nära. Arg kan man vara däremot. =)

    SvaraRadera