söndag 14 februari 2010

Hemskast ever

Det gick fint.

Hon var inte alls farlig, inte hennes man heller. Bebisen är jag osäker på. Hon tittade anklagande på mig med stora bruna ögon och verkade undra vad jag egentligen gjorde där. Vacker bebis dock, även i verkligheten.

Däremot känner jag mig som världens sämsta hundägare, för just nu är jag spyless på de två som finns i huset. Har inget tålamod med någon av dem, jag borde ju egentligen aktivera dem lite för det har inte blivit så mycket av den varan idag men jag orkar helt enkelt inte vara pedagogisk med en löptik och en kåt hanhund. Orkar inte.
Imorrn kväll, då ska vi hitta på nåt skoj. Nåt hund-skoj. De har inte så höga krav, lite pinnkastning och trickträning brukar duga.
De ska få åka bil alldeles strax, det kanske räknas som aktivitet?

-----------------------------

Träningen nästa vecka blir följande;
Tisdag- simma
Onsdag- styrkepass + crosstrainer
Fredag- styrkepass + crosstrainer
Söndag- morgonsim

Det tycker jag att jag borde hinna med. Fast visst blir det mycket om man räknar med alla tusentals promenader med hundarna ... försöker lägga passen tidig morgon så är det liksom avklarat.
Snart börjar ju Harleys skola så då kanske jag får lite mindre dåligt samvete över att han inte får "jobba" som han borde.

1 kommentar:

  1. Frun i huset är inte så farlig, lite men inte mycket. Maken är inte heller farlig, han pratar lite konstigt men det är bara skratta och le så blir det bra. Babyn hon är bara snygg men har lite mycket mammahumör vilket i sin tur innebär att mamman inte är så farlig längre :P

    SvaraRadera